Kematian Ibu, Ayah Tak Pernah Jumpa Dan Dihalau Dari Rumah Sewa, Anak Cari Tempat Menumpang Kasih!

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul beban. Ujian datang kepada manusia tanpa dapat dijangka-jangka. Sebagai insan yang lebih bernasib baik, kita disarankan untuk membantu mereka yang dalam kesusahan untuk meringankan penderitaan dialami.

Kisah sedih seorang anak yang ditemui netizen ini pasti membuatkan kita sebak dan mensyukuri nikmat kehidupan sebenar.

Jumpa anak kematian ibu di KL Sentral

Pengguna Facebook, Sa Ra menceritakan kisah rakannya yang terjumpa seorang budak di dalam KTM bernama Muhammad Syah Rasyidi. Anak itu sedang mencari saudara-mara kerana telah kematian ibu sebulan lalu.

Tambah menyedihkan, dia juga turut dihalau dari rumah kerana tidak mampu membayar sewa. Untuk sementara waktu dia tinggal di bawah bangunan di KL Sentral namun kini dijaga sepasang suami isteri yang prihatin.

Mahu tuntut pampasan kematian ibu

Menurut gadis itu lagi, anak berkenaan perlu diviralkan untuk mendapatkan butir-butir keterangan dirinya daripada saudara-mara atau sekolahnya sebelum ini bagi memudahkan proses tuntutan pampasan kematian ibunya.

Tambahnya, anak itu tidak pernah berjumpa dengan bapanya dan sudah berhenti sekolah sejak darjah 4. Dengan mengetahui sekolah dia sebelum ini, diharapkan dokumen seperti surat beranak dapat ditemui dan tuntutan dapat dibuat.

Sumber – Oh Bulan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *